گوشی موبایل اوپو OPPO ، قیمت گوشی اوپو ، بهترین گوشی اوپو ، گوشی اوپو ساخت کجاست

اوپو الکترونیکس کورپ. تولیدکننده وسایل الکترونیکی بر اساس Dongguan در گوانگدونگ چین می‌باشد. محصولات عمده خط تولید این شرکت عبارتند از: ام پی ۳ پلیر، مدیا پلیرهای قابل حمل، ال‌سی‌دی تلویزیون‌ها، کتاب خوان‌های الکترونیکی، پخش‌کننده دی‌وی‌دی و اسمارت فون‌ها. این شرکت در ۲۰۰۴ تأسیس شد. این شرکت در نقاط زیادی از جهان با نام برند اوپو شناخته می‌شود.

بررسی مشخصات و قیمت بهترین گوشی های اوپو (OPPO)

در دنیای صنعت گوشی های هوشمند رقابت به قدری بالاست که گاها در لیست رتبه بندی بهترین گوشی های دنیا، نام برندهایی را میبینیم که ممکن است بسیار ناشناس و یا نهایتا کم کار بوده باشند. در این مقاله قصد داریم نگاهی به برند معروف OPPO داشته باشیم. گوشی اوپو از ابتدا تا به اینجا.

کسانی که به عنوان یک کاربر معمولی در دنیای تکنولوژی فعال هستند ممکن است رقابت های جدی بین برند اپل و سامسونگ دیده باشند، چرا که این رقابت ها بسیار مشهود است. اما کمتر کسی پیدا میشود که نام سومین فروشنده گوشی هوشمند دنیا را شنیده باشد.

به نظر شما این فروشنده و شرکت کدام است؟ هواوی، شیائومی، سونی و یا یک برند ناآشنای چینی؟

اگرچه نام اجناس چینی گاها در ذهن محصولاتی بی کیفیت را تداعی میکند، اما امروزه بازار چین ثابت کرده میتواند با تولیدات خود عرصه را برای برندهای مطرح تنگ کند.

بعد از سامسونگ و اپل، شرکت BBK Electronics سومین برند برتر جهان است. یک شرکت چینی!

BBK Electronics تولیدکننده قطعات و گوشی های موبایل برندهای مطرح در سراسر دنیاست.

جالب است بدانید که این شرکت در ابتدا با تامین قطعات دنیای بازی فعالیت خود را آغاز کرد اما در سال 2007، زمانی که آیفون عرضه شد، این شرکت نیز پا به دنیای اسمارت فون گذاشت.

این شرکت کار خود را با برند OPPO آغاز کرد و در سراسر جنوب شرقی آسیا و شبه قاره هند محبوب شد و حتی مدتی اسپاسنر تیم بارسلونا بود. Vivo و imoo دو برند دیگری است که BBK Electronics عرضه کرده است.

در این مقاله قصد داریم به تاریخچه و بررسی مشخصات و قیمت گوشی های OPPO بپردازیم.

برند اوپو صاحب برند دیگری است به نام OnePlus. گمان نمیکنیم نیازی به توضیح کیفیت محصولات وان پلاس باشد! محصولاتی که در کلاس جهانی و با کیفیت های فوق العاده بالا طراحی و ساخته میشوند و به صورت آنلاین به فروش میرود. OnePlus در اروپا و ایالات متحده نیز طرفدار دارد.

گوشی های OPPO و OnePlus از نظر ریشه طراحی و شالوده اصلی بسیار شبیه به هم هستند اما هرکدام در بازار و کشورهای مختلف عرضه میشوند. حتی شنیده ایم این دو شرکت کارمندان مشترکی هم دارند اما برنامه ای برای اتحاد و یکی شدن ندارند.

سوالی که مطرح میشود این است که چرا BBK Electronics سومین فروشنده دنیاست؟ با یک حساب سرانگشتی وقتی میزان فروش Vivo ،OPPO و اخیرا OnePlus را چک کنیم به صحت این مطلب پی میبریم.

موسسه تحقیقاتی IDC عنوان کرد که اپل در سال 2017 حدود 215 میلیون گوشی فروخته و BBK Electronics در حدود 199 میلیون. البته نمیتوان سود خالص فروش این دو فروشنده را باهم مقایسه کرد.

پیدایش برند و گوشی اوپو

گوشی OPPO شباهت زیادی با محصولات اپل دارد و از فلز برای جنس بدنه محصولات استفاده میکند.

اوپو در سال ۲۰۰۴ در شهر صنعتی دونگوان چین کار خود را آغاز کرد و از همان ابتدا که با محصولات خلاقانه ای مثل N1 Mini با دوربین گردان وارد بازار شد، قصد دارد بدون واسطه و مستقیما با بازار و مشتریان تعامل داشته باشد.

این شرکت در سال 2012 فعالیت در صنعت گوشی های هوشمند را آغاز و در آگوست سال 2015 اوپو به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند در بازار چین، در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ برترین تولیدکننده گوشی هوشمند چین و در همین سال هشمین تولید کننده گوشی های هوشمند در دنیا لقب گرفت. پس به جرات میتوان گفت که با یک ابرکمپانی آسیایی طرف هستیم.

قیمت گوشی های اوپو نسبت به مشخصات آن، دلیلی مهم برای انتخاب توسط مشتری است.

بهترین گوشی اوپو درخصوص باریک بودن مدل OPPO R7 Plus با ضخامت 4.85 میل متر می باشد که علاوه بر آن، بالاترین ماندگاری باتری و شارژ را بین فبلت ها دارد.

از دیگر نوآوری های اوپو، استفاده از مکانیزم دوربین مشترک جلو و عقب در مدل OPPO N1 می باشد.

اوپو تلاش بسیاری برای در دست گرفتن بازارهای جهانی دارد. به همین جهت از ماه ها پیش درخصوص بازار ایران نیز ارزیابی مختص به خود را انجام داد و قدم ها اولیه حضور بدون واسطه و رسمی در ایران را برداشت.

آقای جین ون مدیر برند اوپو، پیش بینی کرد که تاسیس نمایندگی گوشی های OPPO در ایران با توجه به نیاز بازار ایران و استقبال از اجناس با کیفیت چینی، یک برگ برنده دوسویه است. حتی شاید به زودی شاهد تاسیس نمایندگی گوشی اوپو در تهران باشیم.

قیمت گوشی های OPPO

اوپو برای آنکه بتواند موفق شود قطعا نیاز به یک آپشن مورد پسند خریداران داشت و چه چیزی بهتر از یک قیمت مناسب؟! قیمت گوشیهای اوپو یک امتیاز مثبت برای این تولیدکننده است.

بهترین گوشی های اوپو به عنوان مثال گوشی OPPO R9 مدتی در صدر پرفروشترین گوشی ها بود، به گونه ای که گوشی آیفون اس 6 نیز با اختلاف کمی آن را دنبال میکرد. پس از آن گوشی Le 2 شرکت LeEco، آیفون اس 6 پلاس (iPhone 6s) و آیفون اس ای (iPhone SE) مقام سوم تا ششم را داشتند.

OPPO Reno

اوپو، پیشتاز در فناوری

قطعا نمودار رشد هر صنعت موفقی بالا و پایین دارد اما این به نوآوری آن شرکت ارتباط مستقیم خواهد داشت. همچنین هر محصولی را بنا بر شرایط و امکانات هم نوعان خودش در همان زمان میبایست سنجید. در ادامه با برخی از بهترین گوشی های اوپو که در زمان خود با ویژگی های منحصر به فرد توانسته بودند توجه رسانه ها را به خود جلب کنند آشنا میشویم.

· نخستین گوشی همراه با قابلیت زیباسازی داخلی برای تصاویر سلفی OPPO U705T Ulike 2 بود که یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی داشت.

· زمانی که کیفیت FHD وضوح تلوزیون ها بود، گوشی OPPO Find 5 در سال 2012 با الهام گرفتن از اچ تی سی دروید DNA طراحی و عرضه شد. اسنپدراگون S4 Pro جهت تامین انرژی این گوشی به کار گرفته شد.

· گوشی OPPO Find 7 نخستین گوشی با یک نمایشگر QHD بود با نمایشگر 5.5 اینچی. البته نسخه OPPO Find 7A نیز با کیفیت FHD ساخته شد.

· نکته جالب آنکه 15 سال قبل گوشی OnePlus One با همین سخت افزار توسط یکی از مهندسان اپو تولید شد.

· ادغام 10 عکس 13 مگاپیکسلی و در نتیجه پردازش آنها در یک عکس 50 مگاپیکسلی از قابلیت Ultra HD می باشد که همراه با شارژ VOOC از دیگر مشخصه های شگفت انگیز گوشی اوپو Find 7 بود. این نوع شارژ یکی از سریعترین راه ها برای شارژ به همراه با خنک نگه داشتن گوشی در آن زمان بود.

· فناوری شارژ سریع Dash Charge نیز فناوری بود که وانپلاس از اوپو کپی برداشت.

· Super VOOC نوع بعدی شارژ بود که برای گوشی OPPO R17 Pro و OPPO Find X استفاده شد و قادر به انتقال 50 وات انرژی است.

· پس از آن OPPO N1 معرفی شد. نخستین گوشی که به صورت رسمی از CyanogenMod پشتیبانی میکرد. در زمانی که دوربین ها همه در یک سطح بودند، گوشی اوپو ان 1 با یک دوربین چرخشی 13 مگاپیکسلی و رابط کاربری Color OS عرضه شد. دوربینی که با چرخش 180 درجه وظیفه دوربین سلفی را نیز داشت.

· O-Touch Pad، مشخصه ای که دیگر کمتر دیده میشود. در پشت گوشی ان 1، نقطه لمسی مخفی برای اسکرول، اجرای دوربین و شاتر وجود داشت. جای تعجب دارد که چرا اوپو این فناوری را دیگر استفاده نکرد!

· چرخش دستی دوربین گوشی N1 در مدل N3 با یک موتور چرخش خودکار حل شد. شما دیگر برای عکس پانوراما مشکلی ندارید. کافیست گوشی را ثابت نگه دارید، سپس موتور دوربین میچرخد!

· حسگر اثر انگشت در محصولات اوپو، اولین بار برای گوشی N3 استفاده شد.

· در سال 2016 اوپو برای اولین بار سنسور IMGX398 سونی را برای گوشی های OPPO R9s و OPPO R9s Plus استفاده کرد.

· مورد بعدی مجهز شدن OPPO F3 Plus به دوربین سلفی دوگانه بود.

· موفقیت بعدی برای گوشی های OPPO R11 و OPPO R11 Plus بود، دوربین دوگانه. به همراه یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی برای نسخه آر 11.

در ادامه این پیشرفت پله کانی گوشی هایی همچون اوپو رینو 10X زوم، ریلمی X، ریلمی Q، رینو Z، ریلمی 3 پرو، ریلمی X2 پرو، ریلمی X50 و… را در لیست گوشی های شرکت اوپو دیده ایم.

تمامی این نکات، قسمت کوچکی از تاریخچه اوپو می باشد. پس از آن خرید گوشی های OPPO در ایران تقریبا روز به روز بیشتر و این برند از محبوب های ایران شد.

زمان خرید گوشی های اوپو متوجه میشوید که جدیدا اوپو برای مدل های جدید خود، بیشتر بر روی دوربین و نمایشگر تمرکز دارد.

این راه اوپو است. راهی که در جدیدترین گوشی اوپو به راحتی دیده میشود. شرکتی که در 6 سال گذشته یکی از نوآورانه ترین و مبتکران عرصه صنعت گوشی های هوشمند بوده و هست.

قیمت گوشی های اوپو در ایران باتوجه به نوسانات ارزی و اقتصاد ایران، در قیاس با دیگر برندها بسیار مقرون به صرفه می باشد. به گونه ای که انتظار میرود به زودی شاهد نمایندگی اوپو در ایران باشیم.

شرکت چینی OPPO اسپانسر جدید بارسلونا

شرکت چینی و تازه کار تولید تلفن های هوشمند OPPO  که پیش از این مطالب زیادی در رابطه با آن در گویا آی تی خوانده اید در جهت تبلیغات و  ورود به بازارهای جهانی حامی مالی باشگاه فوتبال بارسلونا شد .

شرکت OPPO در قردادی که با باشگاه بارسلونا امضا کرده است حق تبلیغات دور زمین در ورزشگاه خانگی بارسلونا یعنی نییوکمپ و پخش تیزرهای تبلیغاتی در تلویزیون بارسلونا را از آن خود کرده است .

کمپانی OPPO  تلفن های هوشمند خود را  ذر بازار بیش از ۲۰ کشور دنیا مانند : چین،استرالیا،مکزیک،آفریقای جنوبی ،جنوب شرق آسیا ، خاورمیانه و… عرضه می کند و در حال برنامه ریزی برای تصاحب بازارهای اروپا و آمریکاست . ونی چن، مدیرعامل OPPO ورود به عرصه ی تبلیغات ورزشی و حمایت مالی از بارسلونا را یکی از مهم ترین گام های تبلیغاتی این شرکت می داند .       هم چنین مدیرعامل باشگاه بارسلونا  در بیانیه ای اظهار کرده است : OPPO شرکتی جهانی است که با تولید گوشی های هوشمند مرغوب شناخته شده است و ما از پیوستن این شرکت به خانواده ی بارسلونا بسیار خرسندیم .

جالب است بدانید که پیش از این کمپانی های دیگر چینی همچون هوآوی و لنوو نیز برای معرفی بیشتر خود به بازارهای جهانی از تبلیغاتی ورزشی کمک گرفته اند .

به نظر می رسد OPPO روی محبوبیت بارسلونا در سراسر دنیا حساب ویژه ای باز کرده است.