گوشی های ریلمی Realme ،قیمت گوشی ریلمی ،گوشی ریلمی ساخت کجاست

ریلمی (به انگلیسی: realme) تولیدکننده گوشی‌های هوشمند که در شنژن چین مستقر است. این برند به‌طور رسمی در (۴ مه ۲۰۱۸) در روز ملی جوانان در چین توسط اسکای لی (به انگلیسی: Sky Li) متولد بینگ ژون لی (به انگلیسی: Bingzhong Li) مستقر شد.

ریلمی برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ با نام اوپو ریل (به انگلیسی: Oppo Real) در چین ظاهر شد. ریلمی در حقیقت برند جدا شده از شرکت اوپو الکترونیک اوپو الکترونیکس در سال ۲۰۱۸ است؛ که به یک شرکت مستقل با نام تجاری realme تبدیل شد.

  • در تاریخ ۳۰ ژوئیه ۲۰۱۸، رئیس سابق اوپو الکترونیکس و رئیس بخش تجارت خارج از کشور با نام Ski Li با اعلام استعفای رسمی خود از شرکت اوپو و قصد وی برای تأسیس شرکتی با نام ریلمی realme به عنوان یک برند کاملاً مستقل، در وب سایت رسمی میکروبلاگینگ چینی سینا ویبو خبر داد. وی افزود: در آینده برند ریلمی تمرکز خود را بر ارائه تلفن‌های هوشمند یکپارچه با عملکرد عالی و با طراحی شیک قرار خواهد داد، تا جوانان با زندگی شاد به همراه «فناوری» و «زیبایی» با قیمت مقرون به صرفه تجربه نمایند.
  • در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸، ریلمی لوگوی جدید را معرفی کرد.
  • در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۸، برند ریلمی با پوشش شماره ۱ برند خود ظاهر شد.
  • در ۱۵ می ۲۰۱۹، ریلمی در اولین کنفرانس خود در پکن چین به‌طور رسمی وارد بازار چین شد؛ و مدل‌های ریلمی ایکس , ریلمی ایکس لایت، ریلمی ایکس مستر ادیتیشن را روانه بازار کرد.
  • در ژوئیه ۲۰۱۹، ریلمی به‌طور رسمی وارد بازار اروپا شد.
  • در ۲۶ ژوئیه ۲۰۱۹، ریلمی اولین عکس خود را که توسط یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی گرفته شده را منتشر نمود.
  • تا ژوئیه ۲۰۱۹، ریلمی با موفقیت وارد ۲۰ فروشگاه رسمی از جمله چین، هند، جنوب شرق آسیا و اروپا شد.
  • براساس گزارشی از کمپانی آنلایز معتبر کانتر پوینت (به انگلیسی: Counterpoint) حمل و نقل جهانی و فروش ریلمی در Q2 2019 در سراسر جهان ۴٫۷ میلیون ثبت شده‌است که نسبت به سال گذشته ۸۴۸ درصد افزایش داشته و ریلمی را به یکی از ۱۰ تولیدکننده برتر تلفن هوشمند در جهان تبدیل نموده‌است.
  • تا اوت ۲۰۱۹، ریلمی از ۱۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان نیز عبور کرده‌است.
  • در اوت ۲۰۱۹، ریلمی یه تلفن هوشمند ۶۴ مگاپیکسلی با چهار دوربین در چین و هند رونمایی می‌کند.
  • در ژانویه سال ۲۰۲۰ شرکت ریلمی اولین گوشی هوشمند 5G را موسوم به realme x50 5G با قیمت ۵۴۰ دلار معرفی کرد.

این برند نوظهور جزو نخستین تولیدکنندگانی بود که به چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام دسترسی یافت و توانست ۴ دوربین در موبایل خود تعبیه کند. اما آن‌طور که شو اعتراف می‌کند، دسترسی به قطعات آن هم زودتر از هر تولیدکننده دیگری همواره تضمین شده نیست چون «رقابتی نامحدود میان ما و همتایان‌مان وجود دارد و همگی می‌خواهیم اولین باشیم. البته که شرایط به میزان پیشرفت هر تیم تحقیق و توسعه نیز بستگی دارد».

این استراتژی به ریلمی اجازه داده که تکنولوژی‌های رقابتی را با قیمت نسبتا کم به دست مصرف‌کنندگان برساند. در هند، یک موبایل ریلمی با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی کمتر از ۱۰۰۰ یوان (معادل ۱۵۲ دلار) قیمت دارد و مدلی که با نمایشگر کم‌حاشیه‌تر از راه می‌رسد نیز کمتر از ۱۵۰۰ یوان (معادل ۲۲۸ دلار) قیمت‌گذاری شده.

شو می‌گوید در «فاز رشد»، ریلمی تمرکز چندانی روی افزایش حاشیه سود ندارد و شرکت «از همین حالا سودده بوده است». از طرف دیگر، این تولیدکننده موبایل‌های هوشمند دارد از مجموعه‌ای از گجت‌های اینترنت اشیا مانند تلویزیون‌های هوشمند و ایرفون نیز رونمایی می‌کند: به عبارت دیگر، محصولاتی که حاشیه سود بالاتری دارند.

البته که استراتژی اسمارت‌فون + اینترنت اشیا، رویکردی آنقدرها منحصر به فرد نیست و دیگر شرکت‌های حاضر در خانواده BBK و همینطور شیائومی و هواوی هم چشم‌اندازی مشابه برای خود ترسیم کرده‌اند: اسمارت‌فون‌ها و دیوایس‌های هوشمندی که توسط برندی واحد ساخته شده باشند، اکوسیستمی درهم‌تنیده پدید می‌آورند و شرکت‌ها قادر به افزایش میزان فروش خود و همینطور جمع‌آوری داده‌های موثر خواهند بود.

به گفته شو یک راه دیگر برای کاهش هزینه‌ها، عدم استفاده از تبلیغات پر زرق و برق در دنیای فیزیکی است. این کمپانی ترجیح می‌دهد برندش با رویکردهای جدیدتر مانند همکاری با اینفلوئنسرها، برگزاری فستیوال‌های موسیقی و برقراری ارتباط سازنده با جامعه طرفداران آنلاین شناخته شود. این استراتژی ظاهرا حسابی به مذاق نسل جوان‌تر خوش آمده که دوست دارد با برند محبوب خود تعامل کند و حتی در پروسه‌های خلاقی که منجر به تولید محصولات تازه می‌شود مشارکت داشته باشد.

برخی از مشتاق‌ترین مشتریان ریلمی گاهی به شو پیغام داده و طرح‌های مفهومی که از محصولات آتی با مداد و کاغذ کشیده‌اند را برای او می‌فرستند. خود شو می‌گوید: «آن‌ها ایده‌هایی بسیار جالب و معرکه دارند. ما با نسلی فوق‌العاده سر و کار داریم».

مدیر ارشد واحد هند ریلمی، مدهاو شث هم به همین اندازه مصرف‌کنندگان جوان هندی را می‌پرسند. به عنوان یکی از شرکای پیشین ریلمی در روند توزیع، او توانست اسکای لی، موسس شرکت را تحت تاثیر قرار دهد که به گفته شو «علی‌رغم توانایی در صحبت به انگلیسی به صورت روان، بازار هند را به شکلی بسیار خوب درک می‌کند».

شو احترامی فراوان برای شث قائل است: «او شخصیتی بسیار کاریزماتیک دارد و کارش در سخنرانی عمومی معرکه است. او می‌داند چطور مردم را به وجد آورد.» شث از زمانی که در بهار سال ۲۰۱۸ به توییتر پیوست، توانست ارتباطی سازنده با مخاطبان ریلمی برقرار کند و اکنون ۲۸۰ هزار فالوئر دارد.

همینطور که رابطه هند و چین بیشتر به مشکل می‌خورد، کار برای روسای شعبه هند ریلمی نیز دشوارتر می‌شود. در ماه ژوئن امسال، دولت هند تیک‌تاک و انبوهی از اپلیکیشن‌های دیگر چینی را به خاطر مشکلات احتمالی در زمینه امنیت ملی بن کرد. بعد از این شاهد سختگیری بیشتر دولت هند در روند سرمایه‌گذاری از سوی چینی‌ها بودیم. این رویه ضد چین، باعث شده تنش در مرزهای هند نیز افزایش یابد.

اما علی‌رغم تمام این‌ها، ریلمی رشدی قابل توجه را در هند تجربه می‌کند. در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰، ریلمی با رشد ۴ درصدی نسبت به همین سه‌ماهه در سال ۲۰۱۹ مواجه شد و اکنون چهارمین تولیدکننده برتر موبایل با سهم ۱۰ درصد از بازار هند به حساب می‌آید.

موسسه آماری Counterpoint در تازه‌ترین گزارش خود از بازار هند می‌نویسد: «در ابتدای سه‌ماهه [سوم سال ۲۰۲۰]، شاهد نقطه نظری ضد چینی از سوی مصرف‌کنندگان بودیم که داشت روی فروش برندهای چینی تاثیر می‌گذاشت. اما این نقطه نظرها اکنون شدت کمتری یافته‌اند و مصرف‌کنندگان هنگام خرید محصولات، پارامترهای گسترده‌تری را برای خود سبک و سنگین می‌کنند.»

شو در همین باره اطمینان خاطر می‌دهد که: «البته که کشمکش هند و چین چیزی نیست که ما بخواهیم شاهدش باشیم. این مشکلی است که ریشه در ارتباطات بین‌المللی دارد. ریلمی وارد سیاست نمی‌شود. شما همواره با کاربران افراطی سر و کار خواهید داشت. کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم، گسترش جامعه طرفداران و دادن چیزی به آن‌هاست که می‌خواهندش. از طرف دیگر باید افراطی‌ها را به حال خودشان رها کنیم».

طی سال آتی میلادی، ریلمی به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در اروپا، روسیه و بازار خانگی چین خواهد بود. موفقیت در هیچ‌کدام از این نقاط کاری آسان نیست و هر بازار، اکنون در تصرف انبوهی از تولیدکنندگان دیگر درآمده. اما ریلمی برای معرفی خود به عنوان برندی «باحال» به مخاطبان جوان‌تر، می‌خواهد با طراحان برجسته همکاری کند. یکی از آن‌ها، نائوتو فوکوساوا است، یک طراح صنعتی ژاپنی که رنگ‌بندی و الگوهای موبایل Realme X را انتخاب کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.