راهنمای خرید محافظ صفحه نمایش برای گوشی موبایل و تفاوت گلس مات با براق

با توجه به اینکه هزینه تعویض صفحه نمایش گوشی ها بسیار بالاست، استفاده از محافظ صفحه نمایش یا آنچه در ایران به گلس ( Glass) معروف شده ، برای هر کسی حیاتی است. این هزینه ممکن است صرف نیمی از هزینه کل دستگاه نیاز باشد.البته، اتفاقات معدودی به از کار افتادن کامل نمایشگر منجر می‌شوند، اما احتمال آسیب‌ دیدگی‌های جزیی همانند خط افتادن یا ترک خوردن بسیار بالاست. تنها با استفاده از یک محافظ صفحه نمایش می‌توانید سلامت این بخش مهم را تضمین کنید.در حال حاضر مى توان محافظ هاى صفحه نمايش (يا همان گلس) موجود در بازار را به دو نوع مات و براق تقسيم كرد، اين گلس هاى مات و براق در عين ضد خراش و ضد ضربه بودن، كاربرد هاى مختلفى دارند.

گلس هاى براق در مقايسه با گلس هاى مات از وضوح وروشنايى بالاترى برخوردار هستند، زيرا گلس هاى مات مقدارى از كيفيت صفحه نمايش را كاهش ميدهند.

بگذاريد با يك مثال ساده تفاوت هاى اين دو گلس را توضيح دهيم:

فرض كنيد دو گوشى يكسان را با دو گلس مات و براق در يك اتاق كنار هم قرار دهيم،خواهيم ديد كه كيفيت تصارير در صفحه نمايشگر گلس براق اندكى بالاتر است، حالا اگر اين همين دو گوشى را زير نور خورشيد قرار دهيم خواهيم كه وضوح تصوير در گلس مات بهتر است و استفاده از گوشى را زير نور خورشيد آسانتر مى كند. زيرا گلس مات ضد تشعشع و بازتاب نور است و از بازتاب نور در صفحه نمايش گوشى جلوگيرى مى كند(anti glare) يعنى شما زير نور خورشيد بدون مشكل مى توانيد از گوشى خود استفاده كنيد و وضوح تصوير خوبى را هم ببينيد.

از به وجود آمدن اثر انگشت و لكه روى گلس خود خسته شده ايد؟! گلس مات را امتحان كنيد.

اگر شما اغلب اوقات با يك دستمال مشغول تميز كردن گلس خود هستيد، گلي مات براى شما انتخاب مناسبى است، زيرا اثر انگشت و چربى كمترى جذب مى كند و ظاهر جذاب گوشى شما را حفظ مى كند.

علاوه بر اين در گلس مات سوايپ كردن صفحه نمايش راحتتر است.

اكنون با يك جمع بندى مشخص ميشود كه چه گلسى براى چه افرادى مناسب است:

گلس مات براى چه افرادى مناسب است؟!

_افرادى كه مدت طولانى از روز را زير نور خورشيد سپرى مى كنند.

_افرادى كه خوانايى را نسبت به كيفيت تصوير ترجيح ميدهند.

_افرادى كه اغلب اوقات نمى توانند( يا نمى خواهند) صفحه نمايش را تميز كنند.

_افرادى كه سوايپ كردن آسان را ترجيح مى دهند.

– افرادى كه ظاهر مات گلس را بيشتر مى پسندند.

گلس هاى براق مناسب شماست اگر:

_صفحه نمايش واضح تر و شفاف تر مى خواهيد.

_نور صفحه استاندارد را ترجيح ميدهيد( زيرا گلس هاى مات تا حدودى نور صفحه نمايش را كاهش ميدهند).

_اگر شما با گوشى خود فيلم و تصاوير زياد نگاه ميكنيد و كيفيت برايتان مهم است.

_ظاهر شفاف گلس را از ظاهر مات بيشتر مى پسنديد.

رقابت قدیمی بین صفحات مات و یا صیقلی وجود داشته و هر کاربر بسته به سلیقه خود یکی از آن‌ها را ترجیح می‌دهد. در كل انتخاب بين گلس مات و براق كاملاً بستگى به شما دارد كه چه كاربردى را از يك گلس انتظار داريد، زيرا هر كدام از گلس هاى مات و براق داراى مزايایی هستند.