شیائومی ردمی 7: میان رده ای با باتری قدرتمند

ردمی یکی از زیر برندهای شرکت شیائومی است. سری ردمی به تولید گوشی های مقرون به صرفه این برند اختصاص یافته و اولین بار در جولای 2013 راه اندازی شده است. سری های ردمی به طور معمول یک مدل متداول که معمولا نمایشگر آنها بالای 5 اینچ بوده و یک مدل بزرگتر نوت که صفحه نمایش بزرگتری دارند تقسیم می شود. این بار نیز این شرکت از دو مدل دیگر رونمایی کرده در ادامه به معرفی ردمی 7 خواهیم پرداخت.

طراحی:

ردمی 7 همانند سایر مدل های شیائومی مقاومت بسیار خوبی داشته و بسیار زیبا به نظر می رسد. از رو به رو شما شاهد یک پنل تمام صفحه هستید که از حفره O شکل هم برخوردار است و در واقع طراحی صفحه نمایش آن کاملا  با Xiaomi Redmi 6 فرق می کند. لبه های Redmi 7 منحنی شکل طراحی شده از این رو حس بسیار خوبی در دست داشته به علاوه اینکه به خاصیت ارگونومی آن افزوده است. این مدل در رنگ های آبی، مشکی و قرمز در دسترس کاربران قرار گرفته است. سنسور اثر انگشت در اینجا به صورت دایره ای شکل طراحی شده و در میانه پنل عقب جای داده شده است. 

نمایشگر:

صفحه نمایش این مدل هم از ردمی نوت 7 کوچکتر بوده و اندازه ای برابر با 6.26 اینچ دارد. نوع این پنل هم همانند بسیاری از گوشی هایی میان رده ای که این روزها در بازار موجود هستند IPS LCD بوده و رزولوشن 720×1520 پیکسل را ارائه داده است. زاویه دید و ارائه رنگ   این پنل به پای پنل های AMOLED نمی رسد و نباید انتظار یک نمایشگر پرچم دار را از آن داشت ولی به طور کلی عملکرد در آن در میان برندهای دیگری که در این محدوده قیمت قرار دارند قابل توجه بوده و با اندازه ای که دارد می تواند یکی از گزینه های ایده ال برای آن دسته از افرادی باشد که به تماشای فیلم و بازی علاقه دارند.

همچنین این صفحه نمایش بیشتر قسمت جلو را به خود اختصاص داده و تنها لبه بسیار باریکی در قسمت پایین آن مشاهده می شود. علاوه بر تمام ویژگی هایی که در رابطه با پنل ردمی 7 گفته شد نکته دیگر این است که بر روی آن از پوشش محافظ گوریلاگلس استفاده شده از این رو مقاومت بسیار خوبی داشته و علاوه بر این از خط و خش نیز جلوگیری می کند.

دوربین اصلی ردمی 7 دوگانه بوده و از یک لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی هم برخوردار است. دوربین سلفی آن هم 8 مگاپیکسل است. 

سخت افزار و نرم افزار:

اما یکی دیگر از نقاط مثبت آن استفاده از پردازنده Qualcomm SDM632 Snapdragon 632 است که در حال حاضر در گوشی هایMotorola Moto G7 ،Asus ZenFone Max (M2) و Huawei Honor 8C هم مورد استفاده قرار گرفته است. این پردازنده نسخه ارتقاء یافته اسنپدراگون 626 بوده و نسبت به آن عملکرد بسیار بهتری دارد. هسته های گلد و سیلور به کار گرفته شده در این پردازنده از نوع Kryo 250 هستند که هر دو با سرعت کلاکی برابر با 1.8 گیگاهرتز عمل می کنند. امتیازی که بنچمارک آنتوتو برای آن در نظر گرفته به طور میانگین برای رم 4 آن برابر با  104،862 است. 

از دیگر مشخصات سخت افزاری آن می توان به پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری و درگاه اختصاصی کارت حافظه اشاره کرد که بدون نیاز به مبدل می توانید به انواع هدفون های غیر بلوتوثی وصل شده و همچنین حافظه داخلی را ارتقاء دهید. از نظر حافظه داخلی تاکنون سه نسخه 64/4 و 3/32 و 16/2 گیگابایتی از آن عرضه شده است. از قابلیت های ارتباطی این مدل نیز می توان به پورت مادون قرمز، بلوتوث نسخه 4.2، رادیو FM، درگاه micro USB 2.0 و OTG اشاره کرد.

باتری: بدون شک استفاده از یک باتری 4000 میلی آمپری در یک  میان رده می تواند یکی از امتیازات فروش آن در نظر گرفته شود. علاوه بر اینکه از شارژ سریع 10 وات برخوردار است. شارژ سریع آن سرعت شارژ کمتری نسبت به پرچم داران داشته اما باز هم استفاده از این قابلیت در یک میان رده و ارزان قیمت بازار یک امتیاز محسوب می شود به این دلیل بسیاری از دستگاه هایی که در این رنج قیمت قرار دارند فاقد پشتیبانی از این قابلیت هستند.