مشخصات،زمان عرضه و قیمت آیفون 9 یا آیفون اس ای ۲ iphone Se 2 iPhone 9 اپل / Apple با نمایشگر ۴/۷ اینچی و تراشه‌ A13 بیونیک

تولید آیفون ۹ اپل از ماه فوریه (اواخر بهمن یا اوایل اسفندماه)‌ آغاز می‌شود و باید منتظر رونمایی این گوشی هوشمند ارزن قیمت‌تر اپل در فروردین‌ماه باشیم. 

لومبرگ گزارش کرده که از ماه فوریه (اواخر بهمن یا اوایل اسفندماه)‌، مونتاژ گوشی هوشمند اقتصادی آیفون ۹ (iPhone 9) آغاز خواهد شد. در ادامه‌ی گزارش به این موضوع اشاره شده که در ماه مارس (فروردین‌ماه) دستگاه مذکور به‌صورت رسمی رونمایی می‌شود. 

ظاهرا مونتاژ آیفون جدید بین شرکت‌های تایوانی هان‌های پرسیژن (فاکسکان)، شرکت پگاترون و ویسترون برعهده خواهند داشت. گزارش اخیر تأیید می‌کند که طراحی آیفون ۹ الهام گرفته از آیفون ۸ خواهد بود. 

آیفون ۹ با نمایشگر ۴/۷ اینچی و تراشه‌ی A13 بیونیک اپل مشابه آیفون ۱۱ به بازار عرضه می‌شود. ظاهرا در گوشی هوشمند اقتصادی اپل، حسگر اثرانگشت Touch ID با دکمه‌ی هوم دستگاه یکپارچه خواهد بود. اواخر شهریورماه آیفون ۹ در تصویری رؤیت شد. به فاصله‌ی چند ماه بعد و اواسط دی‌ماه گفته شد که آیفون ۹ از زبان طراحی آیفون ۸ بهره می‌برد.

در آن مقطع زمانی شایعه‌هایی در مورد حذف دکمه‌ی هوم مطرح شده بود و انتظار می‌رفت گوشی هوشمند جدید با نمایشگر ۵/۴ اینچی با طراحی بلندتر به بازار عرضه شود. اواسط دی‌ماه 2020 نیز گفته شد که آیفون ۹ اپل احتمالا سال 2020 در دو مدل معرفی می‌شود. 

مدت‌ها است اخبار و شایعه‌های مختلفی در مورد گوشی آیفون ارزا‌ن‌قیمت منتشر می‌شود. نخستین بار، رسانه‌ها در سال ۲۰۱۷ اخباری در مورد آیفون اقتصادی منتشر کردند. این موضوع در سال‌های بعدی یعنی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز امتداد پیدا کرد.

قیمت دلاری آی‌فون 9 و 9 پلاس

اپل به طور معمول آی‌فون را در دو نسخه معمولی و پلاس عرضه می‌کند و اگر نسخه X را فاکتور بگیریم، هر محصول احتمال زیاد همچون سال گذشته در دو نسخه عرضه خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود قیمت مدل پایه آی‌فون 9 از 699 دلار آغاز شود و برای مدل با ظرفیت بالاتر به 799 دلار برسد. این بها برای آی‌فون 9 پلاس به‌ترتیب برابر با 799 و 899 دلار خواهد شد.

قیمت آی‌فون 9 و 9 پلاس در ایران

اگر بخواهیم فرض کنیم که قیمت ارز در همین حول و حوش 11هزار تومان باقی بماند و آی‌فون با همان بهای عرضه شده جهانی‌اش که قیمت پایه برای آمریکاست (در سایر کشورها معمولا بالاتر خواهد) برای ایرانیان قابل دسترس بماند، قیمت این گوشی‌ها از 7.700.000 تومان تا 10 میلیون تومان متغیر خواهد بود.

البته بایستی به این بها، دو فاکتور سود فروشنده و همچنین مالیات و عوارض را هم افزود، به‌خصوص که گوشی‌های وارداتی دیگر امکان قاچاق ندارند و برای همین بایستی حتما مالیات آن‌ها پرداخت شود. پس با این فرض، قیمت آی‌فون 9 از 8.5 تا 9 میلیون تومان آغاز شده و محصول دیگر یعنی مدل پلاس از حداقل 10 میلیون تومان قیمتش شروع می‌شود.