مشخصات فنی و قیمت می نوت 10 پرو شیائومی‏ / Xiaomi Mi Note 10 Pro گوشی موبایل Android با نمایشگر 6.47 اینچ، 1080×2340 پیکسل، 8 گیگابایت رم

گوشی موبایل شیائومی می نوت 10 پرو | Xiaomi Mi Note 10 Pro

  • صفحه نمایش 6.47 اینچی سوپر امولد
  • پردازنده اسنپدراگون 730G
  • حافظه رم 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی 256 گیگابایت
  • ۵ دوربین ،  دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی + 12 + 5 + 20 + 2 مگاپیکسلی
  • دو سیم کارت 
  • باتری قدرتمند 5260 میلی آمپری

نگاه کلی به ویژگی‌های مثبت و منفی Xiaomi Mi Note 10 Pro

+ مثبت

طیف گسترده ای از ویژگی‌های مهم و جذاب دوربین 

باتری قدرتمند

دوربین سلفی فوق العاده

– منفی 

پردازنده نه چندان قدرتمند نسبت به پرچمدارن جدید

حالت های دوربین غیر منطقی 

طراحی ظاهری شیائومی Mi Note 10 Pro

قسمت جلویی گوشی شیائومی می نوت 10

شیائومی همانند نسخه‌های قبلی گوشی ‌های خود از یک طراحی خاص بهره برده است اما این طراحی ظاهرا شباهت عجیبی به گوشی هواوی P30 pro داشته و لبه‌های خمیده و چیدمان دوربین این ادعا را کمی به واقعیت نزدیک می‌کند.

ابعاد گوشی  157.8x 74.2 x 9.67mm میلی متر است و وزن شیائومی می نوت 10 208 گرم می‌باشد. این ابعاد و وزن نشان می‌دهد گوشی می نوت 10 پرو بسیار حجیم و بزرگ نیست اما ضخامت و سنگینی آن نسبت به رقبا کمی بحث برانگیز است و احمتال می‌رود این وزن بالا به دلیل باتری بسیار قدرتمند به کار رفته در این گوشی باشد. 

دکمه کم و زیاد کردن صدا و خاموش و روشن کردن گوشی همگی در سمت راست قرار دارند.

خبر خوب برای طرفداران جک 3.5 میلی‌متری، شیائومی می نوت 10 پرو از جک 3.5 میلی‌متری به صورت مستفیم پشتیبانی می‌کند . چیزی که این روز‌ها در کمتر پرچمداری دیده می‌شود؛

همچنین در پایین گوشی یک پورت یو اس بی تایپ سی (USB-C) وجود دارد. 

صفحه نمایش شیائومی می نوت 10 پرو

قسمت جلویی شیائومی می نوت 10

مطمئنا پرچمداری با این عظمت می‌بایست یک صفحه نمایش در خور توجه داشته باشد، شیائومی می نوت 10 پرو از این قاعده مستثنی نبوده و از یک صفحه نمایش 6.47 اینچی با پنل سوپر امولد تشکیل شده است. صفحه نمایشی که تصاویر را کیفیت بالا، کنتراست عالی و جزئیات فوق‌العاده نمایش می‌دهد.

صفحه نمایش همانند P30 Pro و گلکسی اس ۱۰ خمیده بوده تا جذابیت شیائومی می نوت 10 پرو را دو چندان کند. 

ویژگی‌های سخت افزاری گوشی Mi note 10 Pro

پردازنده اسنپدراگون 730G

پردازنده اسنپدراگون 730G کمی ما را نا امید کرد، دلیل استفاده شیائومی از این پردازنده در پرچمداری با این ویژگی ها مشخص نیست، شاید یکی از دلایل استفاده از این پردازنده مصرف کم باتری باشد و شاید کسانی که خریدار این گوشی هستند به دنبال کار‌های نرم افزاری و بازی‌های سنگین نباشند.

به هر حال هر چه هست شیائومی به جای استفاده از یک پردازنده قوی همانند اسنپدراگون 855 از یک پردازنده نسبتا قدرتمند با نام 730G استفاده کرده است؛ شایان ذکر است این پردازنده ضعیف نیست اما با توجه به ویژگی‌های فوق العاده دوربین و صفحه نمایش انتظار داشتیم پردازنده‌ای در خورد این ویژگی ها در این گوشی استفاده شود. 

از سایر مشخصات سخت افزاری می نوت 10 پرو می توانیم به رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 256 گیگابایتی اشاره کنیم.

نرم افزار و سیستم عامل می نوت 10 پرو

می نوت 10 شیائومی Miui 10

شیائومی می نوت 10 پرو به صورت پیش فرض آندروید 9.0 یا همان پای را در خود دارد و به زودی سیستم عامل می نوت 10 به آندروید 10 ارتقا خواهد یافت. اما آندروید 9.0 با MIUI ترکیب شده است و سیستم عامل MUIU 10 را به وجود آورده است. 

Miui 10 نسبت به نسخه‌های ققبلی خود بسیار سبک تر شده و امکانات کمتری نسبت به نسخه های قبلی برخوردار است. سفارشی سازی های مفیدی در تنظیمات وجود دارد، از ورودی های حرکات گرفته تا تم تاریک که از صفحه نمایش امولد به صورت کامل بهره ببرید. اندروید 9 با رابط کاربری MIUI 10 تمامی آنچه که شما می خواهید را برطرف می کند.


دوربین 108 مگاپیکسلی شیائومی می نوت 10 پرو

دوربین شیائومی Mi Note 10

شاهکار شیائومی می نوت 10 پرو در اینجا نمایان می‌شود. اگر یک ویژگی بارز در گوشی می نوت 10 پرو وجود داشته باشد آن سنسور 108 مگاپیکسلی می نوت 10 پرو خواهد بود. 

شیائومی در جدیدترین گوشی خود از 5 دوربین برای تجربه بهتر عکاسی استفاده کرده است. 

دوربین اصلی با یک سنسور 108 مگاپیکسلی ترکیب شده است و تفاوت‌های بارزی نسبت به  Nokia 9 PureView دارد که در ادامه به این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت.

دوربین دوم یک سنسور 12 مگاپیکسلی را در خود جای داده است؛ وظیفه اصلی این دوربین برای عکاسی پرتره است و با تار کردن اطراف شئی مورد نظر عکس‌های بسیار جذابی را می‌توان گرفت، البته قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری از دیگر ویژگی‌های این دوربین است.

دوربین سوم از یک لنز تله با سنسور 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است و امکان زوم 5 برابری را برای شما فراهم می‌کند. 

دوربین چهارم از یک سنسور 20 مگاپیکسلی با قابلیت ثبت تصاویر به صورت اولترا واید (ultra-wide) تشکیل شده است. 

دوربین 20 مگاپیکسلی تصاویر را بسیار با کیفیت و با وضوح بالا نمایش می‌دهد. 

و سرانجام دوربین پنجم و آخر: دوربین 2 مگایپکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو ، کافی است که نسبت به شئ مورد نظر دو سانتی متر فاصله داشته باشید. سپس اقدام به عکاسی کنید تصاویری که ثبت خواهید کرد در کمتر گوشی تلفن همراه امروزی خواهید دید. 

دوربین سلفی Mi Note 10 Pro

دوربین جلو یا سلفی گوشی 32 مگاپیکسل بوده ، البته شما نمی‌توانید با کیفیت 32 مگاپیکسل به ثبت تصاویر بپردازید، اما در عوض با استفاده از فناوری سوپر پیکسل شیائومی می‌توانید تصاویری 4 در 1  فوق العاده‌ای را با کیفیت 8 مگاپیکسل ثبت کنید. 

تصاویر گرفته شده با دوربین جلویی گوشی در یک کلام فوق العاده هستند و تصاویر را بدون افت کیفیت و اغراق در رنگ‌ها به ثبت می رسانند. 

باتری قدرتمند شیائومی Mi Note 10 Pro

باتری 5260 میلی‌آمپر ساعتی Mi Note 10

شیائومی در باتری می نوت 10 پرو کم نگذاشته است و از یک باتری قدرتمند 5260 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است؛ چیزی که سایر رقبا مانند Galaxy Note 10 plus و iphone 11 Pro Max به ترتیب از باتری 4300 و 3969 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده اند.

شیائومی ذکر کرده است که باتری شیائومی می نوت 10 پرو می‌تواند دو روز کامل را برای شما همراهی کند و قابلیت فست شارژ (شارژ سریع) به کار فته در این گوشی می‌تواند در مدت 65 دقیقه گوشی را به 100 درصد شارژ برساند. 

قیمت گوشی شیائومی نوت ده پرو در بازار ایران در حال حاضر حدود 7 میلیون تومان میباشد