مشخصات فنی و قیمت گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ‏ / Samsung Galaxy Note10 Lite گوشی موبایل Android با نمایشگر 6.7 اینچ، 1080×2400 پیکسل

بالاخره سامسونگ نسخه اقتصادی پرچمدار گلکسی نوت 10 لایت را معرفی کرد. همان‌طور که پیش‌تر مشخص شده بود، گلکسی نوت 10 لایت به ماژول دوربین مربعی سه گانه مجهز شده است، اما ظاهر این محصول نسبت به نسخه اصلی چندان دل‌نشین و زیبا نیست.

مدتی پیش رندرهای اولیه‌ای از این محصول منتشر شد که در آن شاهد استفاده از ماژول دوربین مربعی سه گانه و صفحه نمایش Infinity-O با بریدگی نقطه‌ای دوربین سلفی در وسط صفحه نمایش بودیم. در ابتدا تصور می‌کردیم که محصول نهایی با کمی تفاوت نسبت به رندرهای منتشر شده عرضه خواهد شد، اما در نهایت سامسونگ نسخه نهایی این محصول را با همان طراحی اولیه به طور رسمی معرفی کرد.

پرچمدار گلکسی نوت 10 لایت مانند نسخه استاندارد به همراه سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش و قلم هوشمند S Pen عرضه شده است. متاسفانه سامسونگ فعلاً قیمت نهایی و تاریخ عرضه رسمی این محصول را اعلام نکرده است، اما به گفته سامسونگ، گلکسی نوت 10 لایت در دو نسخه با حافظه رم 6 و 8 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی داخلی 128 گیگابایت عرضه خواهد شد.

گلکسی نوت 10 لایت به صفحه نمایش 6.7 اینچی Super AMOLED با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی 394PPi مجهز شده است. طراحی کلی این محصول بسیار شبیه به نسخه اصلی نوت 10 است، اما گوشه‌های بدنه آن کمی گرد‌تر شده و سامسونگ در آن از ماژول دوربین مربعی جدید خود استفاده کرده است.

قرار است گلکسی نوت 10 لایت، قبل از گلکسی اس 11 در اختیار علاقه مندان به گوشی های سامسونگ قرار گیرد.

همچنین در ادامه این گزارش، آمده است که این گوشی جدید سامسونگ با شماره مدل SM-N770F حداقل در دو رنگ در کشورهای اروپایی نیز در دسترس کاربران و علاقه مندان گوشی های سامسونگ قرار خواهد گرفت.

البته هنوز به جزئیات زیادی درباره ویژگی های گوشی جدید سامسونگ اشاره نشده است و تنها نکته ای که به صورت قطعی در مورد گوشی جدید سامسونگ، مشخص شده، این است که قیمت گوشی جدید سامسونگ در مقایسه با نوت 10 و نوت 10 پلاس کمتر خواهد بود.

به گفته سامسونگ، گلکسی نوت 10 لایت به پردازنده 10 نانومتری 8 هسته‌ای مجهز شده است، اما سامسونگ مدل دقیق تراشه آن را مشخص نکرده است. البته پیش از این منابع خبری مدعی شده بودند که سامسونگ این محصول را به تراشه اگزینوس 9810 مجهز کرده است؛ البته به گفته سامسونگ نوع تراشه به کار رفته در نوت 10 لایت به نسبت بازار کشورهای مختلف تغییر می‌کند و در برخی از کشورها به همراه تراشه اسنپ دراگون عرضه می‌شود.

ماژول دوربین سه گانه این محصول به یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک و دریچه دیافراگم f/1.7 مجهز شده است. در کنار سنسور اصلی نوت 10 لایت از یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض با دریچه دیافراگم f/2.2 و یک لنز 12 مگاپیکسلی تله فوتو 12 با دریچه دیافراگم f/2.4 استفاده شده است. سامسونگ برای دوربین سلفی این محصول از یک سنسور 32 مگاپیکسلی استفاده کرده است.

سامسونگ در این محصول از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع استفاده کرده است. این محصول در رنگ‌های Aura Glow ،Aura Black و Aura Red عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود که سامسونگ قیمت و تاریخ عرضه رسمی این محصول را در نمایشگاه CES 2020 اعلام کند.