گوشی های جدید سامسونگ گلکسی A31 ،A11 و A41

سری گلکسی A سامسونگ سال گذشته به موفقیت بزرگی دست یافت و حالا کره‌ای‌ها قصد دارند این موفقیت را در سال آینده با گوشی‌هایی مانند A11 و A31 و A41 ادامه دهند. این گوشی‌های سامسونگ با شماره‌مدل‌های SM-A115X و SM-A315X و SM-A415X عرضه خواهند شد و خبر مهم این است که حافظه‌ی داخلی همه‌ی آن‌ها از ۶۴ گیگابایت آغاز می‌شود.

در نسخه‌های گذشته، حافظه‌ی ذخیره‌سازی هر دو گوشی گلکسی A10 و گلکسی A30 از ۳۲ گیگابایت شروع می‌شد؛ بنابراین، حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی می‌تواند خبر خوشحال‌کننده‌ای برای نسخه‌های جدید باشد. اخیرا مشخص شده است A51 و A71 به صفحه‌نمایش Infinity-O از نوع AMOLED و قاب دوربین مستطیل‌شکل در پشت مجهز هستند.

این سه مدل گوشی جدید ممکن است با هدف ایجاد تغییر و بهبود در میان رده‌های متوسط و سطح پایین خانواده Galaxy A سامسونگ توسعه یابند.

A31 :

در پنل پشتی شاهد دوربین چهارگانه هستیم که از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است. سامسونگ در بیانیه خبری مربوط به این گوشی به مدل دقیق تراشه اشاره نکرده ولی بر اساس بنچمارک‌های فاش شده، با تراشه هلیو P65 مدیاتک سروکار داریم.

مدل مبتنی بر گیگابایت حافظه رم این گوشی از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و کاربران می‌توانند مدل ۶/۱۲۸ گیگابایت هم خریداری کنند. در ضمن به‌لطف پشتیبانی از کارت حافظه microSD می‌توان ظرفیت حافظه را افزایش داد. گلکسی A31 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از شارژ سریع ۱۵ وات هم پشتیبانی می‌کند. سامسونگ هنوز در مورد تاریخ عرضه و قیمت آن اظهارنظر نکرده است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

A11 :

ابعاد این گوشی  161.4میلی متر  در طول و 76.2 میلی متر در عرض و ضخامت 8 میلی متر است. که پیش چشم شما خودنمای میکند. وزن این گوشی بسیار زیبا 177 گرم است که ن سک است ن زیاد سنگین و متعادل است.ما شاهد طراحی متفاوتی در این گوشی هستیم. گوشی از بدنه پلاستیکی تشکیل شده است.این بدنه مقاومت خوبی در مقابل ضربه ها دارد.

ساختار این گوشی از جلوی شیشه ای و فریم پلاستیکی و صفحه پشتی پلاستیکی تشکیل شده است . در پشت گوشی خبر های دیگری است. ما در پشت این گوشی 3 دوربین را میبینیم و حسگر اثر انگشت که برخلاف گوشی های پایین رده این کمپانی در این گوشی حسگر اثر انگشت استفاده شده است. حسگر به شکل مربع کشیده رو به پایین است. دوربین ها هم در زیر هم قرار دارند و به زیبای زیر هم چیده شده اند.

در زیر این دوربین ها فلش LED را میبینیم  این گوشی در رنگ های مختلفی به بازار عرضه خواهد شد.قرمز سفید و آبی و مشکی رنگ های گوشی A11 خواهد بود.در روز های آینده این گوشی روانه بازار خواهد شد و رفته رفته جای گوشی قدیمی را خواهد گرفت.

صفحه نمایش گوشی A11  با اندازه 6.4 اینچ میباشد. سامسونگ در این گوشی از صفحه نمایش سوپر آمولد استفاده نکرده است . از TFT استفاده کرده است این گونه ال سی دی ها ارزان میباشد. ولی کیفیت خوبی دارد. سامسونگ برای این که قیمت این گوشی را پایین نگه دارد این ال سی دی را استفاده کرده است.

رزولوشن این صفحه نمایش 1520 پیکسل 720 پیکسل است. که کیفیت خوبی دارد. یک چیز جالب در این صفحه نمایش محل قرار گیری دوربین سلفی است که در حفره ای که در سمت چپ صفحه نمایش است قرار دارد. این ناچ با زیبای تمام در صفحه ایجاد شده است و دوربین را در خود قرار داده است.خب حتما می پرسید که تراکم پیکسلی این صفحه نمایش چقدر است.این صفحه نمایش با تراکم پیکسلی 268 پیکسل در هر اینچ است.

دوربین گوشی a11

در گوشی a11 از 3 دوربین خوب استفاده شده است. این 3 دوربین در پشت گوشی زیر هم می باشند. دوربین اصلی این گوشی 13 مگاپیکسل است که با فوکوس خودکار و تشخیص فاز خودنمایی می کند.لنز واید 28 میلی متری در این دوربین کار شده است  دوربین دوم هم 5 مگاپیکسل است که در کنار دوربین اصلی کار میکند و بهترین عملکرد را دارد.این دوربین فوق عریض است و کارش عریض کردن تصاویر گرفته شده است.گوشی a11 طوری طراحی شده است که به راحتی بتوان آن را دست گرفت و عکاسی کرد و از آن لذت برد

سنسور 2 مگاپیکسل هم دوربین آخر است که عمق تصاویر را تشخیص میدهد.  دوربین سلفی این گوشی که در ناچ دایره ای شکل و حفره مانند است 8 مگاپیکسل است با گشودگی دیافراگم f/2.0  کار میکند.برای سلفی گرفتن با این دوربین راحتی بسیار خوبی خواهید داشت.ما اطلاعات کمی از این دوربین ها در دست داریم.

سخت افزار و نرم افزار گوشی a11

در وجود این گوشی یک قلب تپنده وجود دارد که تراشه این گوشی است . این تراشه هشت هسته ای است و با فرکانس 1.8 گیگاهرتز کار میکند. ولی نوع این تراشه مشخص نیست ولی به احتمال زیاد از نوع اسنپدارگون 625 یا 626  میباشد این سخت افزار قدرت  مند است و میتواند جواب گوی بازی های سنگین یا برنامه هی سنگین را بدهد.در گوشی a11  به طور دقیق معلوم نیست چه پردازنده گرافیکی استفاده شده است.

نرم افزار این گوشی هم اندروید 10 خواهد بود ولی سامسونگ از رابط کاربری که  این گوشی خواهد داشت حرفی نزده است. این اندروید هم جزوه آخرین ورژن های این سیستم عامل موبایلی است که به بازار ارائه شده است .میتوان به جرات گفت که اندروید بهترین و پرکاربردترین سیستم عامل موبایلی جهان است.

حافظه

گوشی a11  در دو ورژن از لحاظ حافظه وجود دارد. سامسونگ قصد داشته که این گوشی را در دو ورژن به بازار ارائه دهد.یکی با حافظه32 گیگابایت و رم 2 گیگابایت و دیگری در حافظه 32 گیگابایت ولی با یک تفاوت که رم این یکی 3 گیگابایت میباشد.این مقدار حافظه و رم برای این گوشی خوب است. خب ما بیشتر از این هم انتظار نداشته ایم .چون گوشی a11 جزوه پایین رده یا میان رده محسوب میشود. این گوشی از حافظه جانی تا 512  گیگابایت پشتیبانی میکند.یعنی شما میتوانید حافظه جانبی تا 512 گیگابایت در داخل این گوشی قرار دهید و حافظه داخلی آن را افزایش دهید.

باتری

گوشی a11 از باتری 4000 میلی آمپری استفاده میکند. این باتری برای این گوشی میان رده خوب و عالی میباشد. خب سامسونگ در این گوشی از شارژ سریع 15 واتی هم استفاده کرده است . این ویژگی باتری گوشی شما را سریع شارژ میکند و شما را در صرفه جوی در وقت کمک میکند

باتری ها از قسمت های اصلی یک گوشی هستند که باید بهترین عملکرد را داشته باشند.البته باید باتری را به طور درست استفاده کرد تا هم عمر باتری زیاد باشد و میزان نگه داری آن آسیب نبیند.جنس دقیق این باتری معلوم نیست ولی مثله دیگر محصولات سال 2020 مثله گوشی a51 از جنس لیتیوم پلیمری خواهد بود. این جنس باتری در بسیاری از گوشی های این کمپانی مورد استفاده قرار گرفته است.

در آخر

سامسونگ این گوشی را بدون سر صدا و چیز خاصی معرفی کرد. و عکس و بخشی از مشخصات آن را در سایت خود منتشر کرد. به احتمال زیاد این در سال 2020 پر فروش و باشد و خیلی از افراد خواستار این گوشی باشند.از مشخصات خوب این گوشی میتوان به دوربین سه گانه آن اشاره کرد که بسیار پیشرفته تر از گوشی های مثله a10 و a10s هست.

A41 :

نمایشگر سوپر امولد بزرگ‌تر با اندازه ۶.۱ اینچ و رزولوشن FHD+ پلاس اشاره کنیم. البته کماکان شاهد بریدگی قطره‌ای شکل هستیم که درون آن یک دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی تعبیه شده است. در ضمن به جای حسگر اثر انگشت فیزیکی، این بار با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر روبرو هستیم. در پنل پشتی سه دوربین با چینش عمودی توجه را جلب می‌کنند که از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و تشخیص عمق ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است. قلب تپنده این گوشی تراشه هلیو P65 مدیاتک است که در کنار آن ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی تعبیه شده است. انرژی این گوشی از جانب باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود و از سرعت شارژ ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند. کاربران با خرید گلکسی A41 می‌توانند از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بهره ببرند.